Hidrauličke disk-kočnice (sasvim solidan primjerak), imaju svojevrsno ulje (mineralno ili DOT- nećemo sad još komplicirati o razlikama) unutar crijeva, za razliku od mehaničkih, koje imaju sajlu.
Hidrauličke kočnice (mogu biti i obručne, ne samo disk), odlikuju se većom snagom kočenja, boljom modulacijom stiska... I nisu puno skuplje od mehaničkih.
Čak se u zadnje vrijeme više isplati kupiti bicikl sa hidraulikom od kasnije nadogradnje V-kočnica, jer ispada da dobijete komplet kočnice u pola cijene (kad biste kupovali posebno hidrauličke kočnice + rotor + adapteri + glavčine + rad).
Preporučamo ih težima od 90kg, pogotovo za šumsku vožnju.
Laganim osobama, pogotovo za po cesti- zaista ne trebaju, osim za šminku.
Prednosti bilo kakve disk-kočnice u odnosu na obručnu (V, hidro, kantilever, kaliper..):
- Ne troši se obruč (kompliciranije i skuplje ga je zamijeniti nego disk (rotor)).
- Ako se savine obruč, ne treba otpuštati kočnice da bi se slobodno vrtio.
- Ne gužva se blato u čeljusti.
- Obloge (pakne) duže traju.
- Ne bi vjerovali, ali uglavnom je manje podešavanja u odnosu na V-kočnice
Nedostaci:
- Dobra disk kočnica je uglavnom skuplja od dobre V-kočnice
- Malko veća težina
- Zna šuškati, pogotovo u zavojima (bicikl je fleksibilan) a nekvalitetne kočnice i konstantno prijanjaju o rotor ili su češća odzračivanja... ali bicikla sa takvim kočnicama nema kod nas;)